Dag 17 i Cruisefasen (protein), vikt 66,2 kg :-)

Hurra vad jag är glad idag, trots syndardag igår visade min snälla våg 66,2 kg imorse vilket innebär att jag på 3 veckor gått ner 4,1 kg :-) Tror faktiskt min planering gjorde en hel del, åt som vanligt innan vi skulle på kalas, drack mkt vatten, motionerade hund och städade lite hemma. Sen på kalaset åt jag INGET av godisskålen (satt och tänkte på morgonens vikt och hur gärna jag ville ha ett bra resultat idag). Åt en normalportion av den goda men säkert inte så kalorifattiga maten (chips, stark köttfärssås, sallad, gurka, tomat, MKT god ostsås och krossad ananas=låter kanske konstigt men det var såååå gott), och så åt jag efterrätt Äggtoddy à la Mannerheim (ni som följer halv åtta hos mig har säkert sett denna http://www.recept.nu/1.316226/mika_vasteras/efterratter_godis/agg_mejeri/aggtoddy_a_la_mannerheim ), drack cola Zero eller vatten, och cyklade lite på motionscykeln när jag kom hem. Det var en härlig kväll igår men nu tillbaka till dieten och skärpning igen hehe

Idag ser min dag ut såhär:

Frukost: Lättyoggi med 1 msk havrekli, 1 msk krossade linfrö (hemma), 1 skiva gravad lax med lite creme cheese på, en stor kopp te (jobb)

Lunch:
 Kyckling med lite keso och italiensk salladskrydda

Middag:
Fläskfile med vitlökssås

Mellis:
Lättyoggi

Motion: Rasta hund

Ps: Till Micaela, jag är 160 cm lång och har bestämt mig för att 60 kg kan vara lagom vikt för mig, har inte gjort dukans test om vad som kan vara normalt för mig utan går efter vad jag trivs med och tror kan passa mig och min kroppstyp, om jag inte känner mig nöjd när jag nått 60 kg kanske jag fortsätter i cruisefasen lite till tills jag känner mig nöjd. :-)

Over and out från skåne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0