Dag 18 i Cruisefasen (protein)

Jahapp då blev det tyvärr lite fusk igår också på alla hjärtans dag. Sambon hade köpt semlor och vaniljhjärtan, och jag hade inte hjärta att tacka nej när han nu ansträngt sig. Han är ju inte den mest romantiska människan jag känner ;-) Så jag tog en semla men hoppade över vaniljhjärtan. Och om jag längtade lite efter semla så är den tanken borta nu. För en semla full av kolhydrator, socker och fett i en mage som är i cruisefasen funkar inte. Shit vilken magknip jag fick, och den var inte alls så god som jag tänkt mig att den skulle vara. Så det hade ändå ngt positivt med sig, för nu längtar jag inte efter semla mer haha

Igår provbakade jag även ett nytt bröd som var jättegott och kommer bakas mer, recept som jag fått av Tussill på Dukanforumet kommer här nedan

Tussills bröd

2 ägg
ca 1/2 tsk salt
ca 1 och 1/2 dl majsmjöl
ca 1 dl naturell yogurth
1 tsk bakpulver

Garnering eller i degen frön

Vispa äggen och tillsätt salt och yogurthen. Blanda majsmjöl och bakpulver i egen skål först och bestäm om du vill blanda i frön i brödet med. Häll över mjöl blandningen i bunke 1 med äggen.
Häll i en form (tog rund kakform) garnera med frön

175 C i ca 20 min

OBS: Jag slängde även i en msk krossade linfrön, och nästa gång kommer jag dubbla receptet och baka det på bakplåtspapper istället som jag gör med Carls bröd. Men absolut ett "bröd" jag rekommenderar!! :-)

Idag ser min dag ut såhär (och jag lovar, INGET fusk idag):

Frukost: Lättyoggi med 1 msk havrekli, 1 msk krossade linfrö (hemma), 1 skiva Tussills bröd med lite creme cheese på, en stor kopp te (jobb)

Lunch:
 Fläskfile med vitlökssås, 1 skiva Tussills bröd med lite creme cheese på

Middag:
Lax med ägg och räksås

Mellis:
Lättyoggi

Motion: Rasta hund

Over and out från skåne

Kommentarer
Postat av: Karolina

Busigt att fuska med en semla ;) Men skönt att du inte vart mer sugen efter den :)



Hade själv ett sötsug idag - haft 2 kalas förra vecka och tårtor & kakor har det bjudits på här hemma - men jag har inte ätit något alls!!



Däremot så bakade jag några söta muffins smuffins - för att få något sött till kaffet - och de blev rätt goda .....& absolut helt tillåtna :)

2011-02-15 @ 21:38:19
URL: http://jagkanomdukan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0