Dag 22 i cruisefasen (grönsak)

Jaja jag vet att jag hade grönsaksdag igår, men fred-lörd vill jag gärna göra lite godare mat=grönsak, så lördagen och söndagen får byta plats :-) Igår köpte jag ett bröd som hade lågt GI. Jag har ju leta som bara den efter de bröden som rekommenderas på Dukanforumet, men de verkar inte ha kommit till skåne ännu. Och jag känner väl att det hade underlättat mkt i min diet om jag hade kunnat köpa bröd istället, både kostnadsmässigt och tidsmässigt. Så jag kommer prova detta GI bröd och se om jag ändå går ner stadigt. Skulle jag märka att jag börjar gå upp får jag tänka om :-) Funderar även på att byta vägdag till fredag morgon istället, men inte bestämt mig ännu :-)

Idag ser min dag ut såhär:

Frukost: 2 skivor rostat GI bröd med lite creme cheese och en skiva rökt skinka, en stor kopp te + 1 kokt ägg

Lunch:
 Gravad lax, kräftstjärtar, 1 ägg, gurka, tomat + kvargvitlökssås

Middag:
Lövbiffwok

Mellis:
Lättyoggi med havrekli

Motion: Långpromenad med hunden, simma 1 km, städa hemmet

Over and out från skåne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0