Dag 7-8 i cruisefasen (grönsak)

Ja idag blir det 2 dagar i en, jag skrev ett blogginlägg igår men när jag skulle spara det blev min dator knäpp och allt jag skrivit försvann, så här kommer 2 dagars inlägg :-)

Igår såg min dag ut såhär:

Frukost: Lättyoggi med 1 msk krossade linfrö (hemma), 1 kopp te, 1 carlmacka med creme cheese och gravad lax, 1 ägg (på jobbet)

Lunch: 1 carlmacka med creme cheese och gravad lax, 1 ägg, lite räkor

Middag:
Dukanlasange, köttfärssås, krossade tomater, vitlök, lök, massa kryddor, färsk svamp varvad med zuccini i en ungsform, och i sista lagret köttfärs blandade jag i lite keso och creme cheese =såååååå gott

Mellis:
Lättyoggi

Motion: kortare promenad med hunden


Idag har jag varit på föreläsning på brukshundklubben hela dagen. Jag visste vi skulle få mat där men förstod att det inte skulle vara ngt för mig så jag valde att ha ännu en grönsaksdag och ta med mig Dukan-lasange till föreläsningen. Kände mig mkt duktig när jag avstod frukostfika med bullar, ost mm, sen middag med riktig lasange med pastaplattor och massa ost, och till slut avstod jag även eftermiddagsfika med kaffe och massa kakor. Känner mig så nöjd med mig själv idag, och såhär har min dag sett ut:

Frukost: Lättyoggi med 1 msk krossade linfrö, 1 carlmacka med creme cheese och lufttorkad skinka

Lunch:
Dukanlasange

Middag:
Dukanlasange även ikväll men den var så god och den behövdes ätas upp

Mellis:
Lättyoggi, 1 carlmacka med creme cheese och lufttorkad skinka

Motion: kortare promenad med hunden

Eftersom jag kört 2 grönsaksdagar på rad kommer jag nu köra 2 proteindagar på rad.

over and out från Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0