Dag 9-10 i Criusefasen (Protein), 67,2 kg

Då var det måndag och dags att väga sig och vågen sa imorse 67,2 kg, sakta med säkert går det neråt :-) Denna vikt innebär att på dessa 2 veckor jag kört med Dukan har jag gått ner -3,1 kg vilket jag är mkt nöjd med. Och sen jag kom in i cruisefasen har jag gått ner -0,9 kg.

Har varit lite lat med bloggandet så här kommer mina dagar både igår och idag.

Igår såg min dag ut såhär:

Frukost: Lättyoggi med 1 msk havrekli, 1 msk krossade linfrö, 1 carlmacka med creme cheese och gravad lax

Lunch: 1 ägg, ngr skivor gravad lax, lite räkot och lite lättyoghurt med citronpeppar och dill

Middag:
Dukanvänlig "Fläskpannkaka", ja sambon gjorde fläskpannkaka igår och jag blev så sugen. Så jag provade göra en liknande sak med ägg, mjölk, kassler, lite kryddor och lite sojamjöl/majsmjöl. Till det tog jag lite lingon. Kan ju säga att den INTE smakade som sambons goda fläskpannkaka, men den gick ner iallafall hehe

Mellis:
Lättyoggi

Motion: Långpromenad med hunden


Och såhär kommer dagen förmodligen se ut

Frukost: Lättyoggi med 1 msk havrekli, 1 msk krossade linfrö (hemma) 1 carlmacka med creme cheese och lufttorkad skinka, 1 kopp te (jobbet)

Lunch:
Dukanvänlig "fläskpannkaka" se gårdagens middag

Middag:
Stekt lax, ägg och lite keso

Mellis:
Lättyoggi

Motion: kortare promenad med hunden, evt trampa på motionscykeln lite


over and out från Maria

Kommentarer
Postat av: Likkan

Sv: Hahahaha, ja du tänkte det va? ;D Men jag vill ju behålla mina kakor!!



Själv är jag ännu bara på dag 5 i cruisefasen och har gått ner 4,2kg totalt... Varav 0,5 i cruisefasen :p

Vad duktiga vi är! :D

2011-02-07 @ 20:49:12
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/
Postat av: Kin@

Men hej vad det går:O)

Du är jätteduktig!

Mvh Kin@

2011-02-08 @ 09:32:31
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0