2 dagar kvar ......

....... tills jag börjar med Dukan-dieten :-)

Men jag har idag redan smygbörjat med dieten, frukost, lunch och kvällsfika kommer vara efter Dukans tänk, så här kommer min dag med mat se ut:

Frukost: 1 skål lättfil med 2 msk havrekli, 2 kokta ägg, 1 kopp grönt te

Lunch: 2 mackor med Carls bröd (recept kommer längre ner), 2 skivor rökt skinka

Middag: 2 skivor kassler i chilisås, klyftpotatis och massa sallad

Kvällsfika: 1 macka med Carls bröd, 1 skiva rökt skinka, 1 kopp grönt te

Vikt/motion: 70,3 kg, långpromenad med hunden, simmat 1 km

Känns kanon att skriva blogg, och den skrivs mest för att jag skall hålla koll på mig själv, men även om jag får ett kanonresultat och folk undrar hur jag gjort så kan jag bara hänvisa till bloggen hehe

Idag var jag även och handlade mat till min diet, ÄGG, havrekli, lättfil, lättyogurt, nötfärs, kyckling, torsk, vitlök, citron, dill, chili, majsmjöl, krossade linfrö, keso, kesella, Canderel är ngr av sakerna som fick följa med mig hem från affären. Har även kämpat med att få i mig minst 1,5 liter vatten och så provbakade jag ett "bröd" vars recept jag lånat från denna bloggen http://proteindieten.blogg.se/2010/november/ en blogg som jag kommer följa slavisk och som har fantastisk fina recept. Dagens bröd blev inte lika tjockt och luftigt som när Karl-Erik gjorde sitt, men det var fantastiskt gott och det kommer nog ätas mkt av det under min diet, Här nedan kommer receptet på Carls bröd




Sätt på ugnen 200 grader
3 ägg
120 g lättkeso
4 msk havrekli
5 msk majsmjöl
1 msk krossade linfrön
3 tsk  bakpulver
2 msk Canderel
Blanda alla ingredienser till en jämn smet
Bred ut i ett ca 1cm tjockt lager på bakpapersklädd plåt
Grädda ca 10 min eller till gyllenbrunt

Over and out för idag

Kommentarer
Postat av: Amonazon

Verkar ju smart att smygstarta, inte chocka kroppen.

Det gjorde inte jag, det var pang på rödbetan 6/11-2010.

Nu är jag 12,8 kilo lättare och har 7,2 kilo till målvikt.

2011-01-22 @ 19:29:10
URL: http://amonazondukan.blogspot.com/
Postat av: Maria

Hehe är så sugen på att komma igång så det är därför jag smygstartar lite, men jag måste samtidigt planera för att detta skall funka smidigt med jobb, sambo mm. Roligt att hitta fler bloggar, har varit inne och tittat på din, tyvärr lyckades jag inte få till det när jag skulle skriva en hälsning :-( Men jag kommer titta in till dig regelbundet :-) mvh Maria

2011-01-22 @ 20:03:54
URL: http://mariaprovardukan.blogg.se/
Postat av: Kin@

Härligt att vi blir fler, vi Dukanare:)

jag gjorde nog som du, smygstartade lite och så körde jag igång, på allvar efter en liten minisemester.



Fram till i fredags har jag loosat 5,1 kilo och det med start 3/1.

Kom ihåg att använda måttbandet också!

Kör hårt och lycka till!

Mvh Kin@

Dukan is my thing

2011-01-23 @ 10:50:07
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0