Dag 1 i attackfasen, 69,8 kg

Då har jag börjat min attackfas som jag har bestämt skall vara i 5 dagar.

Dagen har sett ut såhär

Frukost: Lättfil med 2 msk havrefil och 1 msk krossade linfrö (detta åt jag hemma), 1 kopp grönt te + 2 carlmackor med rökt skinka (detta åt jag på jobbet)

Lunch: Rester från igår, nötfärsbiff, keso med rödlök och en Carlmacka

Middag: Stekt kyckling med ngn kesellasås

Mellanmål: 2 Yoghurtmuffins

Motion: Ingen mer motion än kortare hundpromenader=vilodag

Recept på muffinsen från http://proteindieten.blogg.se

Yoghurtmuffins

2 ägg
2 tsk bakpulver
6 msk havrekli
6 msk miniyoggi persika/vanilj

Sätt ugnen på 180 grader

Vispa ihop till en jämn smet, fördela i 6 muffinsformar
Baka av ca 15 min
Variera med olika frukyoghurts  för variation.
I orginalreceptet ingår sötningsmedel, men nej tack.
Kan tänka mig att agavesirap  är bra mycket bättre än kemisk sötning

Har även surfat runt och hittat nya bloggar, härligt att kunna följa andra som också kör Dukan :-)

Over and out från idag

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Maria!!



Ännu en blogg med mitt nyfunna intresse Dukandieten!! :)



Va duktigt du har kämpat!!



Nu kör vi så det ryker!! :)



Tack för titten på min blogg..



Jag länkar till dig så fler läsare möjlighet att följa din resa... :)



Kram Maria

2011-01-24 @ 18:27:03
URL: http://www.nattstad.se/viktigasidan
Postat av: Amonazon

Hej Maria,

Kul att du satt igång "på riktigt".

Vill påminna att i attackfasen gäller 1,5 msk havrekli/dag.

Lätt att överskrida om man käkar både bröd och muffins samma dag.

/Mona

2011-01-24 @ 22:21:20
URL: http://amonazondukan.blogspot.com/
Postat av: Maria

Åååhhh tack för informationen Mona, det hade jag faktiskt inte förstått utan jag trodde nog mer att det inte fanns ngn gräns på det. Ja då har jag ju överskridit det med råge första dagen :-( Skall bättra mig .... :-) kram Maria

2011-01-25 @ 06:05:58
URL: http://mariaprovardukan.blogg.se/
Postat av: Annika Malm

Hej Jag började in Onsdags Jag har tagit 1 mskhavrekli/dag Hur kan då hon här på bloggen ta 2 msk

2012-02-01 @ 15:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0