Dag 1 i Cruisefasen (grönsak), 68,1 kg :-)

Ja då var det äntligen dags för första dagen i Cruisefasen, och få börja med grönsaker. Och dagen kunde inte börjat bättre för vågen sa 68,1 kg vilket innebär att jag blivit av med 2,2 kg i attackfasen och det är jag MKT nöjd med :-) Ovanpå allt är det lördag och helg=underbart!!!

Så här tror jag att min dag kommer se ut (kan ju ändras över dagen)

Frukost: Lättyoggi med 1 msk havrekli, 1 msk, krossade linfrö, 1 kopp te och 2 kardemummaskorpor (som jag bakade igår

Kardemummaskorpor
Sätt ugnen på 200 grader
3ägg
1/2 burk  (125 g ) lättkesella
5 msk havrekli
5 msk majsmjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk malen kardemumma
2 msk Canderel
Rör ihop alla ingredienser till en jämn smet.
Bred ut den på bakpappersklädd plåt. ca 5 mm tjockt
Grädda ca 10 minuter
Skär i sneda bitar sombilden visar
Torka i ugn 100 g med gläntad lucka

Lunch: Rester från igår, stekt lax med ägg och kräftsås, kommer lägga till lite tomat och gurka :-)

Middag: Ungsstekta grönsaker med nötköttbit med persilja/vitlökssås

Mellis: Lättyoggi, tomat, kardemummaskorpor

Motion: Långpromenad med hunden, motionssimma 1 km

Skall även hinna med att storhandla idag men resten av dagen kommer jag mysa med en bra bok och njuta av att det är helg. Hoppas ni får en lika bra start på dagen som jag fick :-) Over and out från Maria

Kommentarer
Postat av: Kin@

Vad duktig du har varit!

Du ska få känna vad gott det är med grönt:O)

Ha en trevlig lördag!

Mvh Kin@

2011-01-29 @ 09:14:51
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet
Postat av: Karolina

Härligt med Cruisefasen .... & nenyn för dagen såg toppeloppe god ut :P



Lycka till ... och toppen med viktnedgången!! :)

2011-01-29 @ 19:35:23
URL: http://jagkanomdukan.blogg.se/
Postat av: Karolina

Jajjamen - 2,7 .... helt galet :P

2011-01-29 @ 20:32:47
URL: http://jagkanomdukan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag e så stolt över dig min fina vän!!

Du är så duktig.

Love u

2011-01-29 @ 21:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0