Dag 2 i attackfasen, 69,8 kg

Ja då var jag inne på dag 2 i attackfasen och vågen visade som ni ser ingen skillnad sen igår, däremot visar måttbandet -3 cm vilket inte alls förvånar mig. För jag har känt mig lite svullen över magen innan jag började dieten men den känslan är borta och magen känns redan mkt plattare :-)

Fick tips av Mona i gårdagens inlägg att jag kanske äter lite för mkt havrekli i min kost, jag tackar för tipset och skall dra ner på havreklimängden. Jag uppfattade mer att minst 1,5 msk havrekli per dag. Tyvärr hann jag sätta i mig 2 msk till morgonens frukost innan jag läste Monas tips, så med brödet till dagens lunch kommer jag över mängden lite idag också. Men imorgon är det skärpning :-) Har dock sett på andra bloggar att man ätit både på fil och sen ätit havreplättar så jag kanske inte fördärvat allt med mina överranson de första dagarna?

Har även fått in massa länkar på de sidorna jag följer i dagsläget och får inspiration ifrån, hoppas jag inte missat ngn :-) Såhär kommer iallafall min dag se ut och till det mängder med vatten hehe

Frukost: Lättfil/lättyoggi med 2 msk havrekli och 1 msk krossade linfrö (detta hemma), 2 skivor skinka med lite keso, stor kopp grönt te (på jobbet)

Lunch: Gårdagens rester, kycklingfile med vitlökskesella, 1 carlbröd, lite keso

Middag: Torsk i folie, med lite kryddor och färsk dill, lite räkor, currykesella till det (minns inte vilken blogg jag sett det i men det var iallafall kesella, senap, curry och lökpulver)

Mellanmål: Lättyoggi, skinka med keso

Motion: Långpromenad med hunden, evt trampa bort ngr kg på motionscykeln

Som ni kanske märker gillar jag planera min dag hehe, så jag vet exakt vad jag skall äta. Ovanpå allt gillar jag inte äta samma mat i smaker flera dagar i rad så därför är jag så tacksam att jag får tips från era bloggar.

Over and out för idag, lycka till alla med eran dag! /Maria

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha!!

Du kör för mycket havrekli och jag glömde mitt...

Tänkte testa de där mackorna, men jag är ingen höjdare på att baka!

Grattis till centimetrarna!!

:D

2011-01-25 @ 20:59:19
URL: http://www.nattstad.se/viktigasidan
Postat av: Maria

maria du måste lägga till din blogg på blogkeen....

http://www.blogkeen.com/

så vi kan följa din uppdateringar där...

:D

2011-01-25 @ 22:55:50
URL: http://www.nattstad.se/viktigasidan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0