Dag 4 i attackfasen, 68,6 kg :-)

Ännu en härlig dag i Dukans värld och vågen bara fortsätter ner woooohooo. 68,6 kg visade vågen idag vilket innebär att jag gått ner 1,7 kg i dagsläget. Nu har jag bara 2 attackdagar kvar och sen går vi över i nästa fas. Hoppas jag går ner lite till innan nästa fas. Hade varit jättenöjd om jag gått ner minst 2 kg i attackfasen.

Såhär kommer min dag se ut (kan säkert bli lite förändringar, det blev det tex igår, jag hade tex planerat simma men motionssimmare var inte välkomna efter 16 på onsdagar, och när jag kom hem visade sig att köttfärsen jag tagit ut till sambon var nötfärsköttbitar så då åt jag det istället för viktväktarkorven jag hade planerat hehe)

Frukost: Lättfil/lättyoggi med 1 msk havrekli och 1 msk krossade linfrö (detta hemma), 2 skivor skinka med lite keso, stor kopp grönt te (på jobbet)

Lunch: Viktväktarnas korv och Carls bröd, lite keso 

Middag: Kycklingfile med keso

Mellanmål: Lättyoggi, skinka med keso

Motion: Långpromenad med hunden

Måste säga att denna dieten passar mig bra, jag känner mig pigg, aldrig hungrig, magens svullnad är borta och vågen visar resultat. Visst längtar jag till grönsaker, goda såser, pasta, potatis mm. Men jag känner att det ändå går bra att köra denna första fas och nu går jag ju snart in i nästa och då kommer det bli ännu lättare. Känner att jag kommer fixa detta :-) har faktiskt inte heller haft ngt direkt sug efter söta saker :-)

Over and out/ Maria



Kommentarer
Postat av: Mona

Grattis, det här går ju som tåget.

Det är tur att Viktväktarnas korv finns. Testade deras chorizo, och den går ju inte att jämföra med riktig chorizo, mer som en kryddig lunchkorv, men jag som gillar stark mat och mycket kryddor tyckte den är ett bra alternativ när resten av familjen hugger in på korv med bröd.

2011-01-27 @ 16:51:43
URL: http://amonazondukan.blogspot.com
Postat av: Maria

Gud va kul!!



Önska jag hade en våg!! :)

Får kanske skaffe en som faktiskt funkar B)



Vad är viktväktarkorv och vart köper man det!?



/Maria

2011-01-27 @ 17:13:02
URL: http://nattstad.se/viktigasidan
Postat av: Karolina

Toppen - 1,7 sen i måndags är juh helt galet bra :

)

Jag hade gått ner totalt 1,4 kg imorse (sen i måndags) .... håller tummarna att vågen visar ännu mer minus imorgon :P



Jag tycker precis som du att dieten är enkel och bra ... varför har jag inte börjat med den tidigare? :)



På måndag nästa vecka börjar jag med cruisefasen .... spännande :P

2011-01-27 @ 21:27:03
URL: http://jagkanomdukan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0