Dag 5 i attackfasen (sista dagen), 68,6 kg

Imorse ville inte våga gå neråt utan stod envist kvar på gårdagens resultat, men jag är ändå nöjd att den inte en gång tippat uppåt under dessa dagarna :-) Och kanske hinner jag gå ner lite till innan jag börjar på nästa fas imorgon hehe :-) Idag hade vi fredagsfrukost på jobbet och jag var duktig och åt mitt Carlbröd med kräftstjärtar och 1 ägg när alla andra åt nybakat bröd med ost. Sen bjöd företaget på kakor till eftermiddagens fika, men jag var inte ens sugen :-) Såhär kommer iallafall min dag se ut

Frukost: Lättfil/lättyoggi med 1 msk havrekli och 1 msk krossade linfrö (detta hemma), 1 bit Carlbröd, 1 ägg och 0,5 dl kräftstjärtar, stor kopp grönt te (på jobbet)

Lunch: Kycklingfile med keso

Middag: Stekt lax med Karolinas ägg och kräftsås (recept från http://jagkanomdukan.blogg.se/)

Recept
1 portbit stekt lax - kryddad med salt, peppar & citronpeppar
0,5 dl kräftstjärtar
1 ägg
0,5 dl mild naturell yoghurt 0,5 %

Hackade ägget, blandade i kräftstjärtar & yoghurt - salt, peppar, citronpeppar & dill.

Mellanmål: Yoggi

Motion: Endast kortare promenader med hunden=vilodag

Ja och så självklart massor vatten hehe

Imorgon är attackfasen slut för min del och jag ser framemot att gå in i CRUISEFASEN!!! :-) Säger bara hjärtligt välkomna grönsaker :-)

Over and out för idag

ps: Mona, kan du inte fixa så att man när man skall kommentera i din blogg även kan välja namn/webbplats som profil? Ingen av de jag kan välja hos dig funkar för mig :-( Vill ju också gärna skriva i din när du är så go och peppar mig :-)




Kommentarer
Postat av: Mona

Ojj! Vad bra att du sa till, jag visste inte att det var problem.

Har ändrat en inställning på mitt konto, så nu hoppas jag att det funkar bättre, för det är klart jag vill ha kommentarer.

Välkommen in i Cruisefasen, där jag befunnit mig ett bra tag.

2011-01-28 @ 16:24:50
URL: http://amonazondukan.blogspot.com
Postat av: Karolina

Imorgon kommer vågen visa neråt igen ... lovar :P



Vad roligt att du testar det jag gjorde igår .... väldans mumsigt tyckte jag att det var :) Hoppas även att du gillar det :)



Fått hem min Dukandiet bok idag ... ojojoj vad det ska läsas :)



Najs med cruisefasen för dig imorgon ..... jag e så bekväm - så att jag skulle lätt kunna fortsätta med attackfasen en vecka till - jag mår juh så bra :) Men på måndag blir det cruise :)



2011-01-28 @ 18:55:04
URL: http://jagkanomdukan.blogg.se/
Postat av: Likkan

Men vad är Carlbröd för nåt? Det har jag nog aldrig hört talas om! :)

2011-02-01 @ 13:26:46
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0