Imorgon är det dags, dagens vikt 69,8 kg :-)

Ja imorgon börjar jag på allvar, men jag kunde ändå inte låta bli att väga mig imorse och gissa om jag blev glad när vågen visade -0,5 kg. Jaja nu vet jag ju att det kan bero på mkt och att vågen kan visa 0,5 kg upp igen imorgon, men kunde ändå inte låta bli att bli lite glad hehe

Jag har även idag kört största delen av dagen med Dukantänket, och från imorgon blir det bara Dukan för hela slanten. Vet ännu inte hur länge jag skall köra attackfasen, men jag tror det blir i 5 dagar, dvs till fredag kväll hehe

Såhär har dagen sett ut mat/motionmässigt

Frukost: En skål lättfil med 2 msk havrekli och 1 msk korssade linfrö, 1 Carlmacka med rökt skinka och 1 kopp grönt te.





Lunch: Som inte var enligt Dukantänket bestod av gårdagens rester, kassler i chilisås och massa sallad (sambon fick äta upp kolhydratorna i form av klyftpotatis) :-)

Middag: Nötfärsbiff, keso med rödlök och en Carlmacka (jag älskar de där Carlmackorna så det blir mkt av dem hos mig) :-)



Kvällsfika: 1 Carlmacka med 1 skiva rökt skinka, 1 kopp grönt te

Motion: Långpromenad med hunden, jag skriver endast upp hundpromenader som är 1 timme eller längre

Avslutar dagens blogg med att lägga in receptet på nötfärsbiffarna som jag lånat från http://proteindieten.blogg.se


Nötfärsbiffar med rödlökskeso

500 g nötfärs
2 ägg
150 g Keso
1 liten gul lök riven
1 msk hackad persilja
1 msk rivet citronskal
1 tsk salt
1/2 tsk vitpeppar
1 tsk fyra kryddor Epice rich
Blanda alltihop väl, forma biffar och stek i
medelvarm teflonpanna med lite olivolja
Servera med Rödlökskeso och citron

Over and out från Maria som klunkat i sig vatten hela dagen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0