Dag 39 i cruisefasen, vikt 64,6 kg

ja bara att erkänna, man börjar bli lite lat när det gäller blogga. Jag har ju kommit in i min diet och går stadigt neråt, och äter liknande saker varje dag. Så det känns inte så motiverande att blogga varje dag. Men jag hade vägdag igår och då sa vågen 64,6 kg, så det innebär -0,5 kg veckan som gått. :-) Så med det resultatet har jag gått ner 5,7 kg och har nu 4,6 kg kvar till mitt mål, och nästa fas :-)

Tänkte i dagens blogg rekommendera en mkt mkt god kycklingrätt som jag blivit helfrälst i, och som också funkar kanon hos sambon som får lite ris eller pasta till. Så här kommer ett recept som Anki skrivit in på Dukanforumet (stort tack Anki) I love it!!!

Kinakyckling med sting

Ingedienser till 1 port.
Fräs ett strimlat kycklingbröst (125 g) i ca 5 min. Tillsätt 1/2 purjolök i sneda skivor, 40 g skivade champinjoner, ½ röd paprika i bitar, 1 hackad vitlöksklyfta och låt fräsa med ett par min. Blanda samman ½ dl vatten, 1 tsk kycklingfond, 1 tsk kinesisk soja, ½–1 tsk sambal oelek och 1 tsk maizena. Rör ner blandningen i pannan och låt puttra ett par min.
Hämtat fr Må bra tidningens hemsida.

Over and out från M

Kommentarer
Postat av: maria viktigasidan

Över halvvägs!!!



Grattis Maria!!



Den där kycklingen kommer jag att göra också... Ska också beställa mirakelnudlarna så kan jag äta dom till med gott samvete!!



:D

2011-03-08 @ 23:24:47
URL: http://www.nattstad.se/viktigasidan
Postat av: likkan

Grattis till nedgången! :)

Ja det där receptet är helt kanon, har gjort det två gånger och har lite i frysen nu tills min nästa PV dag på fredag =P Sambon älskar det också, även han får ris till =P

Fattar vad du menar om att inte vara så motiverad att skriva om maten, dagarna blir ju rätt lika varandra med mat och motion =)

Fast jag bloggar ju om annat också... =P

2011-03-09 @ 01:28:12
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/
Postat av: likkan

Började fundera på om inte jag också bloggat om det här receptet, och det hade jag ju ^^ http://likkantheallmighty.blogg.se/2011/february/kina-kyckling-med-sting.html#comment



Fast jag skrev om det lite då jag vill snabbt kunna få en överblick över ingridienserna så att jag kan plocka fram allting och sen titta på "så gör du" typ =P

2011-03-09 @ 01:31:29
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Det är så otroligt häftigt att läsa om allas viktnedgångar!! Själv är jag inne på den 4e dagen attackfasen idag och har gått ner 2,3kg på 3 dagar!! Nu är jag supertaggad verkligen!!

Bra blogg förresten! :O)

2011-03-09 @ 09:23:52
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/
Postat av: likkan

Sv: Haha ja den ser nog lite konstig ut för att jag brände mjölken så skorpan blev lite mörkare än vad den skulle ^^

Jag är inte heller nån efterättsmänniska egentligen, men däremot godis och chips med dipp ^^ så jag letar andra alternativ som jag kan ta till om jag får nåt chips sug (vilket inte alls är lika ofta nu efter ca 5 veckor med dukan) Så när jag ser något som jag tycker kan verka intressant, så provar jag att göra det för att se om jag gillar det och om jag gör det så är det ju bara att göra det sen när suget sätter in! :D



Chokladpudding har jag alltid älskat, men brukar bara äta det ca 6-7ggr om året (även om jag velat äta det varje helg) eftersom är så pass onyttigt ändå =P Tycker att denna faktiskt är väldigt lik i smaken ändå, eller så lik man kan förvänta sig =P

Sambon skulle smaka lite och var förberedd med en "äckelmin" för han var säker på att det skulle vara äckligt men han sa att det var ju faktiskt helt ok xD



Och jaa, jag köpte italiensk salladskrydda när jag ändå skulle köpa andra kryddor ^^ Fast nu minns jag inte vad jag skulle ha den till.. Det var nåt du gjorde va? ^^

2011-03-09 @ 11:57:02
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/
Postat av: likkan

Hehe ok.

Ja jag testade de där sojabönorna för ca 3 år sen (då jag också försökte gå ner i vikt) men tyckte inte att de var så goda så det slutade med att jag slängde påsen ^^

För mig spelar det egentligen ingen roll VAD jag äter på kvällen, det är bara det att jag behöver NÅGOT att kunna äta på om jag blir sugen på nåt eller rastlös eller nåt.. Det är väl småätandet som gjort att man hamnade i den här sitsen förstås. Men hittar man nåt bra och tillåtet så är ju det kanon då det minskar risken för "återfall" =P

2011-03-09 @ 15:08:29
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/
Postat av: Karolina

Underbart att gå ner ... det är juh det vi vill och vi lyckas :P Ska väga mig imorrn .... spännande - va juh en vecka sen sist :P



Det e OK att va lite lat i bloggandet .... ;)

2011-03-10 @ 22:40:03
URL: http://jagkanomdukan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0